Tamiya 1997 Mercedes CLK-GTR (TC-01)
871,99 zł
Nazwa Sklepu | Adres URL | Cena |
---|---|---|
Allegro | https://allegro.pl/oferta/1997-mercedes-benz-clk-gtr-tc-01-tamiya-58731-16189681481 | 871,99 PLN |
Amazon.pl | https://www.amazon.pl/TAMIYA-58731-TC-01-zdalnie-modelarstwo-niepomalowany/dp/B0CPJBBRJF | 1 139,93 PLN |
ebay.pl | https://www.ebay.pl/itm/186307999294 | 1 078,84 PLN |
Joom | https://www.joom.com/pl/products/675d14c668c13c0161b65edd | 1 519,90 PLN |
Recenzja Tamiya 1997 Mercedes CLK-GTR (TC-01)
Mercedes-Benz CLK-GTR to model R/C, który po raz pierwszy pojawił się w katalogu Tamiya w 1998 roku, a jego konstrukcja oparta była na popularnym podwoziu TA-03R. Później model był dostępny na łatwym do złożenia podwoziu TT-01E. Teraz CLK-GTR powraca w jeszcze bardziej wydajnej wersji na podwoziu TC-01, oferując doskonałą wydajność dzięki aerodynamicznej sylwetce Mercedes i nisko położonemu środkowi ciężkości!
TC-01: Nisko Profilowany Design
Podwozie TC-01 charakteryzuje się wytrzymałą, kompozytową ramą monocoque oraz napędem na cztery koła, realizowanym przy pomocy wałów napędowych, umieszczonych centralnie. Sportowy model wyposażony jest w olejowe dyferencjały. Zastosowane w pojeździe zawieszenie to czterokołowy, niezależny system z podwójnymi wahaczami. Długie ramiona oraz wewnętrzne układy z amortyzatorami olejowymi, aktywowane przez popychacze i ramiona wahaczy, umożliwiają korzystanie z niskoprofilowych karoserii. Możliwość regulacji rozstawu piasty pozwala łatwo zmieniać ustawienia kąta pochylenia koła, katowania osi oraz kąta zbieżności. Dla ułatwienia konserwacji i pracy w boksach, wahacze zawieszenia oraz zwrotnice są identyczne po obu stronach pojazdu, zarówno z przodu, jak i z tyłu.
W kwestii specyfikacji, model jest wykonany w skali 1/10, z długością wynoszącą 470mm oraz szerokością 194mm. Rozstaw osi to 257mm, co oferuje optymalną stabilność i zwinność na torze. Karoseria Mercedes-Benz CLK-GTR została wykonana z lekkiego i trwałego poliwęglanu, a dodatkowe elementy jak lusterka boczne i tylne skrzydło wykonano z osobno formowanego, białego tworzywa ABS.
- Srebrne, siatkowe felgi w parze z oponami slick, zapewniają doskonałą przyczepność. (Tylne koła mają szerszy bieżnik, co wpływa na stabilność.)
- Zawodowe podwozie TC-01 z wytrzymałą konstrukcją, napędem 4WD i olejowymi dyferencjałami.
- Niezależne zawieszenie z długimi, A-kształtnymi ramionami oraz wewnętrznymi amortyzatorami, dla lepszej amortyzacji i przyczepności.
- Zastosowanie dystansów i podkładek pozwala na łatwą regulację kąta pochylenia kół, kąta zbieżności i ustawienia geometrii.
- Możliwość używania baterii o wymiarach 139x47x25mm, dzięki pozycji tylnej poprzecznej.
Warto zauważyć, że do ukończenia modelu potrzebne są: dwukanałowe radio, serwo kierownicy w niskim profilu (standardowe serwo nie może być używane), silnik, ESC, bateria 7.2-7.4 V z kompatybilną ładowarką oraz lakier Tamiya PS do wykończenia.
Podsumowując, Tamiya 1997 Mercedes CLK-GTR (TC-01) to model, który z pewnością przyciągnie uwagę zarówno kolekcjonerów, jak i entuzjastów wyścigów R/C. Dzięki nowoczesnemu podwoziu TC-01, pojazd zapewnia nie tylko stylowy wygląd, ale przede wszystkim doskonałe osiągi na torze. To połączenie sprawia, że jest to obowiązkowa pozycja dla każdego fana sportów motorowych, który szuka realistycznego i profesjonalnego doświadczenia w danych warunkach wyścigowych.