Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”). zamknij
  • Dostępny na zamówienie

Amazing Art 12725 - Pędzel trójkątny trzonek syntetyczny okrągły 4

11,00 zł

Amazing Art

11,00 zł
Ilość
No product available!

Dostępny na zamówienie

825cda2153af077021aeb6ed0e74eddc.jpg

Amazing Art 12725 - Pędzel modelarski trójkątny trzonek syntetyczny okrągły 4

Pędzel modelarski o cienkim i okrągłym włosiu, którego wielkość została oznaczona przed producenta jako „4”. Posiada trzonek wykonany z lakierowanego drewna, który w dolnej części ma trójkątny przekrój. Rozwiązanie to z jednej strony właściwie uniemożliwia przypadkowe stoczenie się pędzla z blatu roboczego, a jednocześnie pozwala na bardzo pewny chwyt i zdecydowanie podnosi komfort pracy. Pozwala też lepiej kontrolować pędzel w czasie pracy. Natomiast do produkcji jego włosia zastosowano włókna syntetyczne, które w stosunku do włosi naturalnych co do zasady cechują się wyraźnie większą odpornością na rozpuszczalniki oraz lepszą wytrzymałością mechaniczną. Dzięki temu, omawiany pędzel można z powodzeniem zastosować do nakładania takich farb jak na przykład: emaliowe, olejne czy tzw. metalizery, bez ryzyka szybszego zużycia się włosia. Okaże się również przydatny przy pracy z washami. Rzecz jasna można go również zastosować do malowania farbami akrylowymi, jednak przyjmuje się, że do tego typu zadań lepiej nadają się pędzle o włosiu naturalnym. Głównym zadaniem omawianego narzędzia jest malowanie większych elementów popiersi, figurek oraz ich oporządzenia - na przykład w skali 1/16 i 1/35 lub o wielkości 200 mm, 120 mm, 75 mm czy 54 mm. Jednak okaże się ono również przydatne przy pracy z małymi i średnimi elementami modeli plastikowych, takimi jak chociażby: podwozie samolotów w skali 1/48 i 1/72, części silników lotniczych, wozów bojowych albo pojazdów cywilnych w skali 1/24, 1/35, 1/48 i 1/72, ale też fragmenty nadbudówek statków i okrętów w skali 1/700. Prezentowane narzędzie można także wykorzystać przy malowaniu dioram lub winiet. Ze względu na właściwości jego włosia można je również z powodzeniem wykorzystać do cięższych prac malarskich, takich jak chociażby: technika suchego pędzla (tzw. drybrushing), patynowanie czy wcieranie suchych pigmentów. Warto także dodać, że podobnie jak w przypadku pracy z innymi pędzlami, zaleca się nabierać farbę maksymalnie do ok. 50%, a najlepiej ok. 30% długości włosia, jak również dbać o to, aby nie dostała się ona pod skuwkę (element metalowy łączący włosie z trzonkiem). Natomiast w toku mieszania farb, pożądanym działaniem jest ich przelanie za pomocą specjalistycznej pipety albo aplikatora do kuwety malarskiej i mieszanie substancji dopiero w tym ostatnim naczyniu. Dzięki temu zdecydowanie zmniejszy się zużycie prezentowanego pędzla, a jednocześnie zminimalizuje ryzyko dostania się farby pod jego skuwkę. Natomiast w przypadku pracy z mokrą paletą omawiany pędzel należy najpierw zamoczyć w wodzie, osuszyć na ręczniku papierowym albo szmatce i dopiero później pobierać farbę z palety, jednocześnie formując go do jego pierwotnego kształtu. Podobnie jak w przypadku każdego innego pędzla, bardzo istotne jest jego odpowiednie i możliwie szybkie umycie po zakończeniu pracy. W przypadku farb akrylowych można zastosować zwykłą wodą kranową – ewentualnie z niewielkim dodatkiem mydła albo płynu do mycia naczyń. W przypadku większych zabrudzeń można zastosować takie substancje, jak na przykład: CLEANER (100ml) albo PERFECT CLEANER. Natomiast farby olejne należy usuwać przeznaczonymi do tego płynami specjalistycznymi, ale można też spróbować wykorzystać do tego celu terpentynę lub benzynę lakową. Po umyciu pędzla zaleca się jego delikatne uformowanie w pierwotny kształt i odstawienie do wyschnięcia w pozycji pionowej, włosiem do góry.

f4523ade98dcc29b4f07b7dc0d186a6c.jpg