Informujemy, iż nasz sklep internetowy wykorzystuje technologię plików cookies a jednocześnie nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w tych plikach (tzw. „ciasteczkach”). zamknij

Italeri 51221 - Brush synthetic flat 000 / Pędzel retuszerski płaski - ita51221

10,00 zł

Italeri 51221 -

10,00 zł
Ilość

W magazynie

b6d8b9c1a4fd54aa6cf08f55bd1eeb80.png

Italeri 51221 - Pędzel retuszerski płaski 000

Pojedynczy, modelarski pędzel retuszerski o płaskim włosiu, którego wielkość została oznaczona przed producenta jako „000” oraz o długości całkowitej rzędu ok. 190 mm. Posiada trzonek wykonany z lakierowanego na niebiesko drewna, który w dolnej części został minimalnie pogrubiony. Pozwala to na pewniejszy chwyt oraz lepszą kontrolę pędzla w czasie pracy, jak również poprawia jej komfort. Natomiast do produkcji jego włosia zastosowano włókna syntetyczne, które w stosunku do włosi naturalnych co do zasady cechują się wyraźnie większą odpornością na rozpuszczalniki oraz lepszą wytrzymałością mechaniczną. Dzięki temu, omawiany pędzel można z powodzeniem zastosować do nakładania takich farb jak na przykład: emaliowe, olejne czy tzw. metalizery, bez ryzyka szybszego zużycia się włosia. Okaże się również przydatny przy pracy z washami. Rzecz jasna można go również zastosować do malowania farbami akrylowymi, jednak przyjmuje się, że do tego typu zadań lepiej nadają się pędzle o włosiu naturalnym. Głównym zadaniem omawianego narzędzia jest malowanie bardzo małych detali popiersi, figurek oraz ich oporządzenia w skali 1/35, 1/48 oraz 1/72 lub o wielkości 120 mm, 90 mm, 75 mm czy 54 mm. Jednak okaże się ono również przydatne przy pracy z małymi detalami modeli plastikowych, takimi jak chociażby: szczegóły wyposażenia wewnętrznego wozów bojowych w skali 1/35 i 1/48 albo niewielkie elementy tablicy rozdzielczej lub klocki hamulcowe w samochodach osobowych, ciężarowych i motocyklach w skali 1/12 oraz 1/24. Prezentowane narzędzie można także wykorzystać przy malowaniu dioram lub winiet. Ze względu na właściwości jego włosia można je również z powodzeniem wykorzystać do cięższych prac malarskich, takich jak chociażby: technika suchego pędzla (tzw. drybrushing), patynowanie czy wcieranie suchych pigmentów. Warto także dodać, że podobnie jak w przypadku pracy z innymi pędzlami, zaleca się nabierać farbę maksymalnie do ok. 50%, a najlepiej ok. 30% długości włosia, jak również dbać o to, aby nie dostała się ona pod skuwkę. Natomiast w toku mieszania farb, pożądanym działaniem jest ich przelanie za pomocą specjalistycznej pipety albo aplikatora do kuwety malarskiej i mieszanie substancji dopiero w tym ostatnim naczyniu. Dzięki temu zdecydowanie zmniejszy się zużycie prezentowanego pędzla, a jednocześnie zminimalizuje ryzyko dostania się farby pod jego skuwkę.

Warto też mieć na uwadze, że farbę dowolnego rodzaju należy przed rozpoczęciem pracy dobrze wymieszać, jak również rozcieńczyć do pożądanego stopnia, w zależności od efektów jakie chce się uzyskać. Zaleca się również nakładanie raczej 2-3 warstw farby rozcieńczonej, niż 1 warstwy farby bez dodatku rozcieńczalnika. Natomiast w przypadku pracy z mokrą paletą omawiany pędzel należy najpierw zamoczyć w wodzie, osuszyć na ręczniku papierowym albo szmatce i dopiero później pobierać farbę z palety, jednocześnie formując go do jego pierwotnego kształtu. Podobnie jak w przypadku każdego innego pędzla, bardzo istotne jest jego odpowiednie i możliwie szybkie umycie po zakończeniu pracy. W przypadku farb akrylowych można zastosować zwykłą wodą kranową – ewentualnie z niewielkim dodatkiem mydła albo płynu do mycia naczyń. Natomiast farby olejne należy usuwać przeznaczonymi do tego płynami specjalistycznymi, ale można też spróbować wykorzystać do tego celu terpentynę lub benzynę lakową. Po umyciu pędzla zaleca się jego delikatne uformowanie w pierwotny kształt i odstawienie do wyschnięcia w pozycji pionowej, włosiem do góry.

8534af032769786c5d52a274601539df.png